.                                                                                                                                                                                            

Jednotlivci - kreativita


Kreativita při chůzi

Děti nejprve vytleskávají rytmus podle písničky, postupně přechází ve stejném rytmu do chůze, pochodu s vysokými koleny, dlouhého kroku, poskoků na pravé a levé noze a střídání paty-špičky s přísunným krokem.

  • Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
  • Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
  • Cvičitel začíná základním vytleskáváním.
  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
  • Cvičitel určí pohyby a všichni se za něj postupně řadí.
  • Děti mají kolem sebe dostatečný prostor.
  • Pomůcky: nejsou zapotřebí

Citové vyjádření pohybu

Každé dítě si najde libovolné místo tak, aby dobře vidělo na předcvičující. Následně se snaží napodobit nejen pohyby, které předcvičuje, ale i vyjádřit pohybem to, co cítí.

  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • V místnosti je ticho, aby se děti mohly naprosto soustředit.
  • Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.
  • Každý má kolem sebe dostatečný prostor.
  • Cvičitel dá pokyn k začátku aktivity. 
  • Pomůcky: nejsou zapotřebí

Rozvoj postřehu a orientace v prostoru

Děti chodí do rytmu kolem předem připravených značek tak dlouho, dokud nepřestane hrát hudba. Přestane-li hudba hrát, každé dítě si stoupne co nejrychleji na volnou značku. Značek je o jednu méně než dětí. Na koho značka nezbyla, provede pohybový úkol, který mu cvičitel zadá, a zařadí se zpět do hry. Při chůzi kolem značek napodobují (podle pokynů cvičitele) např. zvířátka.

  • Všechny děti umějí jednotlivé pohyby a znají píseň.
  • Každý se snaží provést pohyb tím nejlepším způsobem.
  • Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
  • Děti mají kolem sebe dostatečný prostor a berou ohledy na ostatní kamarády.
  • Před začátkem aktivity cvičitel ukáže několikrát za sebou jednotlivé pohyby.
  • Pomůcky: podložky

Vnímání změny předmětu pohybem

Děti rozlišují různé zvuky předmětů (nástrojů) změnou pohybu.

  • Důležitý je postřeh a reakce na změnu zvuku.
  • Před začátkem aktivity cvičitel ukáže několikrát za sebou jednotlivé pohyby.
  • V místnosti je ticho, aby se děti mohly naprosto soustředit.
  • Cvičitel dává jasný povel k zahájení aktivity.
  • Cvičitel začíná zvukovou kulisu a ostatní provádí pohybové prvky.
  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • Pomůcky: nejsou zapotřebí
Rozvíjíme kreativitu a spolupráci tancem © 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky