.

Jednotlivci - kreativita
Kreativita při chůzi
Děti nejprve vytleskávají rytmus podle písničky, postupně přechází ve stejném rytmu do chůze, pochodu s vysokými koleny, dlouhého kroku, poskoků na pravé a levé noze a střídání paty-špičky s přísunným krokem.
- Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
- Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
- Cvičitel začíná základním vytleskáváním.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
- Cvičitel určí pohyby a všichni se za něj postupně řadí.
- Děti mají kolem sebe dostatečný prostor.
- Pomůcky: nejsou zapotřebí

Citové vyjádření pohybu
Každé dítě si najde libovolné místo tak, aby dobře vidělo na předcvičující. Následně se snaží napodobit nejen pohyby, které předcvičuje, ale i vyjádřit pohybem to, co cítí.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- V místnosti je ticho, aby se děti mohly naprosto soustředit.
- Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.
- Každý má kolem sebe dostatečný prostor.
- Cvičitel dá pokyn k začátku aktivity.
- Pomůcky: nejsou zapotřebí

Rozvoj postřehu a orientace v prostoru
Děti chodí do rytmu kolem předem připravených značek tak dlouho, dokud nepřestane hrát hudba. Přestane-li hudba hrát, každé dítě si stoupne co nejrychleji na volnou značku. Značek je o jednu méně než dětí. Na koho značka nezbyla, provede pohybový úkol, který mu cvičitel zadá, a zařadí se zpět do hry. Při chůzi kolem značek napodobují (podle pokynů cvičitele) např. zvířátka.
- Všechny děti umějí jednotlivé pohyby a znají píseň.
- Každý se snaží provést pohyb tím nejlepším způsobem.
- Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
- Děti mají kolem sebe dostatečný prostor a berou ohledy na ostatní kamarády.
- Před začátkem aktivity cvičitel ukáže několikrát za sebou jednotlivé pohyby.
- Pomůcky: podložky

Vnímání změny předmětu pohybem
Děti rozlišují různé zvuky předmětů (nástrojů) změnou pohybu.
- Důležitý je postřeh a reakce na změnu zvuku.
- Před začátkem aktivity cvičitel ukáže několikrát za sebou jednotlivé pohyby.
- V místnosti je ticho, aby se děti mohly naprosto soustředit.
- Cvičitel dává jasný povel k zahájení aktivity.
- Cvičitel začíná zvukovou kulisu a ostatní provádí pohybové prvky.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- Pomůcky: nejsou zapotřebí