.

Rytmus
Podřepy a rotace do 2/4 rytmu
Děti si stoupnou ve dvojicích proti sobě (cca 1 m od sebe) a dají ruce v bok. Do rytmu písničky dělají podřepy střídavě vpravo a vlevo tak, aby každý z nich šel vždy opačným směrem.
- Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
- Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.
- Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si dvojice vyzkouší do daného tempa pohyby zatančit.
- Pomůcky: nejsou zapotřebí

Podřepy a rotace do rytmu
Děti si stoupnou ve dvojicích proti sobě (cca 1 m od sebe) a dají ruce v bok. Do rytmu písničky dělají podřepy střídavě vpravo, doprostřed a vlevo tak, aby každý z nich šel opačným směrem.
- Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
- V místnosti je ticho, aby se děti mohly soustředit.
- Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si dvojice vyzkouší do daného tempa pohyby zatančit.
- Cvičitel se ujistí, že tanečníci umějí vytleskat základní rytmus.
- Pomůcky: nejsou zapotřebí

Střídavé změny stran pohybu
Děti se postaví bokem (ve stejném směru) po kruhu. Rozpočítají se na prvé a druhé. Prví drží míč v pravé ruce, druzí v levé. Podle rytmu hudby dělají úkrok stranou a kruh zevnitř s rukou, ve které drží míč, tzn. prví ven z kruhu, druzí dovnitř kruhu. Pak si před tělem přendají míč do druhé ruky a pokračují na druhou stranu.
- Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si vyzkouší do daného tempa pohyby s míčem.
- Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
- V místnosti je naprosté ticho, aby byla slyšet hudba.
Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
- Pomůcky: míče

Osmičky
Děti se postaví do stoje rozkročného čelem do kruhu, míč drží v jedné ruce. Do rytmu hudby krouží míčem mezi koleny ve tvaru osmičky a předávají si ho z jedné ruky do druhé.
- Všichni znají rytmus i tempo písně.
- Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
- V místnosti je naprosté ticho, aby byla slyšet hudba.
Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
- Pomůcky: míče

Prolézání
Děti se postaví libovolně do prostoru tak, aby měly kolem sebe dostatek místa. Podle udávaného rytmu cvičitele prolézají obručí. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.
- Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
- V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
- Děti mají kolem sebe dostatečný prostor a berou ohledy na ostatní kamarády.
- Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
- Pomůcky: obruče

Práce s obručí
Děti se postaví libovolně do prostoru tak, aby měly kolem sebe dostatek místa. Podle udávaného rytmu cvičitele si před tělem předávají obruč z ruky do ruky. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- Každý má kolem sebe dostatečný prostor.
- V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.
Každý se snaží provést pohyb tím nejlepším způsobem.
Pomůcky: obruče

Obcházení tyče na 4 doby
Děti se postaví libovolně do prostoru, každý z nich vedle těla drží tyč, která se jedním koncem opírá o zem. Podle udávaného rytmu cvičitelky obchází na čtyři doby tyč. Při čtvrté době musí být otočené o 360°. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
- Cvičitel se ujistí, že zadání každý rozumí.
- Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
- Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
Pomůcky: tyče

Vyťukávání rytmu
Děti se postaví libovolně do prostoru, každé z nich vedle těla drží tyč, která se jedním koncem opírá o zem. Na signál vyťukávají s tyčí rytmus, který jim udává cvičitel. Rytmus se různě zrychluje a zpomaluje.
- Všechny děti se aktivně zapojí.
- V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
- Cvičitel se ujistí, že zadání každý rozumí.
- Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
- Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
Pomůcky: tyče