.                                                                                                                                                                                                              

Rytmus


Podřepy a rotace do 2/4 rytmu

Děti si stoupnou ve dvojicích proti sobě (cca 1 m od sebe) a dají ruce v bok. Do rytmu písničky dělají podřepy střídavě vpravo a vlevo tak, aby každý z nich šel vždy opačným směrem.

  • Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
  • Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.
  • Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si dvojice vyzkouší do daného tempa pohyby zatančit.
  • Pomůcky: nejsou zapotřebí

Podřepy a rotace do rytmu

Děti si stoupnou ve dvojicích proti sobě (cca 1 m od sebe) a dají ruce v bok. Do rytmu písničky dělají podřepy střídavě vpravo, doprostřed a vlevo tak, aby každý z nich šel opačným směrem.

  • Hudba je součástí cvičení a je volena tak, aby vyvolala uvolněnou atmosféru.
  • V místnosti je ticho, aby se děti mohly soustředit.
  • Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si dvojice vyzkouší do daného tempa pohyby zatančit.
  • Cvičitel se ujistí, že tanečníci umějí vytleskat základní rytmus.
  • Pomůcky: nejsou zapotřebí

Střídavé změny stran pohybu

Děti se postaví bokem (ve stejném směru) po kruhu. Rozpočítají se na prvé a druhé. Prví drží míč v pravé ruce, druzí v levé. Podle rytmu hudby dělají úkrok stranou a kruh zevnitř s rukou, ve které drží míč, tzn. prví ven z kruhu, druzí dovnitř kruhu. Pak si před tělem přendají míč do druhé ruky a pokračují na druhou stranu.

  • Nejprve si všichni vyzkoušejí rytmus a tempo tleskáním a následně si vyzkouší do daného tempa pohyby s míčem.
  • Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby byla slyšet hudba.
  • Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.

  • Pomůcky: míče

Osmičky

Děti se postaví do stoje rozkročného čelem do kruhu, míč drží v jedné ruce. Do rytmu hudby krouží míčem mezi koleny ve tvaru osmičky a předávají si ho z jedné ruky do druhé.

  • Všichni znají rytmus i tempo písně.
  • Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby byla slyšet hudba.
  • Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.

  • Pomůcky: míče

Prolézání

Děti se postaví libovolně do prostoru tak, aby měly kolem sebe dostatek místa. Podle udávaného rytmu cvičitele prolézají obručí. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.

  • Cvičitel se raději ujistí, že všichni chápou zadaný pohyb.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
  • Děti mají kolem sebe dostatečný prostor a berou ohledy na ostatní kamarády.
  • Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
  • Pomůcky: obruče

Práce s obručí

Děti se postaví libovolně do prostoru tak, aby měly kolem sebe dostatek místa. Podle udávaného rytmu cvičitele si před tělem předávají obruč z ruky do ruky. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.

  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • Každý má kolem sebe dostatečný prostor.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
  • Je na cvičiteli, jak dlouho nechá aktivitu trvat.

  • Každý se snaží provést pohyb tím nejlepším způsobem.

  • Pomůcky: obruče

Obcházení tyče na 4 doby

Děti se postaví libovolně do prostoru, každý z nich vedle těla drží tyč, která se jedním koncem opírá o zem. Podle udávaného rytmu cvičitelky obchází na čtyři doby tyč. Při čtvrté době musí být otočené o 360°. Rytmus se může v průběhu cvičení měnit.

  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
  • Cvičitel se ujistí, že zadání každý rozumí.
  • Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
  • Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
  • Pomůcky: tyče

Vyťukávání rytmu

Děti se postaví libovolně do prostoru, každé z nich vedle těla drží tyč, která se jedním koncem opírá o zem. Na signál vyťukávají s tyčí rytmus, který jim udává cvičitel. Rytmus se různě zrychluje a zpomaluje.

  • Všechny děti se aktivně zapojí.
  • V místnosti je naprosté ticho, aby bylo slyšet tempo bubnování.
  • Cvičitel se ujistí, že zadání každý rozumí.
  • Cvičitel dává jasný pokyn k začátku aktivity.
  • Dobu trvání aktivity určuje cvičitel.
  • Pomůcky: tyče

Rozvíjíme kreativitu a spolupráci tancem © 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky